Hoe bouw je een succesvolle webshop?

De titel van dit artikel is de belangrijkste vraag die jij je als bouwer van een website of webshop moet stellen. Het antwoord hierop is duidelijk: een website of webshop is pas echt geslaagd als deze volledig zoekmachine geoptimaliseerd is. De vraag is echter wel hoe je dat het beste kunt aanpakken? Wij geven je graag een aantal tips.

Gebruik tags
Een titel en meta discription tag zijn enorm belangrijk als broncode voor je website. Houd rekening met het maximum aantal tekens. Diverse tools op internet helpen je hier gelukkig mee.

Goede teksten
Goed geschreven teksten zijn onmisbaar voor een webshop. Waar vroeger zoekwoorden erg belangrijk waren, is dit tegenwoordig veel minder het geval. Bij Google draait het steeds meer om interessante teksten die bovendien uniek zijn. Daarmee rank je veel hoger in Google dan slechts het toevoegen van zogenaamde keywords.

Voorzie je website van afbeeldingen
Afbeeldingen zijn een musthave voor je webshop of bij een blog die je schrijft. Uiteraard plaats je altijd passende content bij wat je schrijft. Vergeet niet dat Google juist ook naar afbeeldingen kijkt, dus loont het zeker om hierin te investeren.

Creëer backlinks
Backlinks zijn links naar jouw website. Ze zijn essentieel voor een hogere positie in Google. Niet alleen de hoeveelheid backlinks speelt een rol, juist ook de kwaliteit daarvan. Zijn ze wel relevant genoeg voor je webshop?

De meerwaarde van social media
Social media is de manier om meer bezoekers naar jouw website te lokken. Daarmee zijn social media kanalen zoals Facebook, Twitter en LinkedIn absoluut onmisbaar. Zorg daarom dat je investeert in social media en probeer dagelijks een update te plaatsen. Daarmee creëer je een constante doelgroep.

Geplaatst in Webshop Getagd met , , , , , ,