De structuur en invulling van je webcontent

content is kingEen webshop kan meer klanten trekken wanneer er goed wordt nagedacht over de structuur en invulling van het webcontent. Dit kun je ook wel zien als de tekstuele en (audio)visuele inhoud van je webshop. Kort samengevat: het omvat alles wat jij aan de bezoeker van je webshop wilt bieden.

Maak gebruik van een contentmanager wanneer je graag alle stappen wilt doorlopen om een zo goed mogelijk resultaat te behalen met je webshop.

Draag zorg voor goede webteksten

De teksten op je website moeten altijd SEO geoptimaliseerd zijn. Investeer daarom in professionele tekstschrijvers die ervaring hebben met het schrijven van SEO teksten. Deze teksten zorgen dat je beter te vinden in zoekmachines zoals Google.

Beeldmateriaal op je website is aantrekkelijk

Goed beeldmateriaal gebruiken op je webshop kan heel effectief werken. Vertel bijvoorbeeld in een bedrijfsvideo wat je precies doet met je bedrijf. Het is een unieke manier om jezelf te promoten en goed in de markt te zetten.

Schrijf een wekelijkse blog en interview iemand en plaats dat op je webshop. Een videoreferentie van een klant is voor mensen erg geloofwaardig. Ze zullen dan sneller een product bij je in de webshop kopen.

Houd de statistieken in de gaten

Samen met een contentmanager kun je een aantal doelen stellen en deze vergelijken met de statistieken van je website. Hebben meer mensen je webshop bezocht? Worden je doelen bereikt?

Stel dat je ontevreden bent, dan heb je altijd nog de mogelijkheid om doelen bij te stellen of verder aan de slag te gaan met de structuur en invulling van je webcontent. Zo werk je op een goede wijze aan de presentatie van je webshop en kun je meer klanten voor je winnen.

Bron foto: www.keepcalm-o-matic.co.uk/

Geplaatst in Blog Getagd met ,